Sunday, September 16, 2007

Tanah runtuh di Sg Karang Pontian Johor















Kisah yang aku nak paparkan ni berlaku di Kampung Sg Karang, Pontian. Kampung ni bersebelahan dengan kampung aku. Baru2 ni ada juga berita2 tentang tanah jerlus yang berlaku di satu, dua tempat. Antaranya dalam berita semalam di Perak (aku tak ingat lokasi sebenar). Tapi aku rasa tak la seteruk apa yang berlaku di Pontian nih. Tidak diketahui punca sebenarnya. Tapi nasib baik la kawasan berlakunyer runtuhan ni jauh dengan rumah orang. Jalan ni lebih digunakan untuk mengangkut sawit.
















Antara yang pergi sama utk tgk kejadian tu adalah aku, abang aku dan juga parent aku. Ni gambar aku dengan parent aku.















Yang comel ni plak abang aku yang no 1. Comel tak abang aku,heheheheh. Ada juga org kampung yang kata, ada naga nak turun ke laut, sebab tu tanah tu runtuh...hmmmm.....wallahualam, kejadian Allah.....

5 comments:

Normala said...

'Chomeeeel'!! boleh berkenalan.. huwaahhh huwaaahhh

helomynameisjaye said...

naga nk turun ke laut??
erkk..mengapa bepikiran mistikal sekali?
sebagai seorg pelajar kejuruteraan awam, mengikut teori aku la.
munkin masalah teknikal.
maybe tanah atau jalan tk dibina dgn baek.pelbagai kemunkinan.
tapi munkin juge kuasa tuhan..

:: iera :: said...

dah mcm reporter..
guys, introducing..Zali Singh Walia..kehkehkeh..

chucky said...

j,aku rase ko butul,
naga mungkin x turun,
tp jali yang nk turun ade le,
hihih
cian org² yang keje
kat ladang sawit tu
tebantut punce rezeki dia

Tanpa Nama said...

Tu kata2 org,aku pun tak tau tul ker tak. Tapi watper la naga tu nak dok kat kebun sawit selama nih kan? Aku sebagai engineer pun rasa terlalu mistik kata2 org tu (walaupun aku system engineer jer)kekekke