Thursday, November 1, 2007

Misteri di Teluk Cempedak

After lebih kurang seminggu aku menghabiskan masa di Pekan,akhirnya balik gak aku ke KL nih. Actually,aku selesa dok kat sana,tenang,sunyi,takde jam,maklumla kawasan tu masih terpelihara keasliannya. Trip kali ni,aku pegi dengan Muin & Irwan(PM). Memandangkan Hospital Pekan ni baru operasi,maka staff2 O&M kat sana pun org baru la juga.Ada 5 orang, Elly(Site Supervisor), Shafiq, Fahmi, Natasya dan juga Nurulhuda. Sempatla aku berkenalan2 dengan diorang sambil2 buat ToT(Transfer of Technology) buat Ghosting(bukan hantu yer).Cepat diorang tangkap bende2 nih.Aku rasa bersyukur gak yang hospital ni kecik,senang aku nak mengaturkan diorang buat keje.

Tapi ni bukan la main story aku nak cerita.Apa yang aku nak cerita adalah peristiwa yang kitorang alami masa kitorang jalan2 ke Telok Cempedak Kuantan.Maklumla da balik keje nih,maka kaki pun mula la rasa nak berjalan2.Aku,muin dan irwan ni pun pegila jalan2 ke Tg. Lumpur,niat hati nak makan SATA.Mmg sata tg.lumpur ni famous,punya la ramai orang kat kedai tu,sampai tak cukup2 meja.kitorang makan sata 2 mangkuk(sebab dia server dalam mangkuk),ikan goreng tepung sorang seko,pastu udang goreng tepung pulak.fuhhhhh memang best.sempat gak aku sms iera aku makan sata kat situ,bkn la aku nak eksyen ke apa,tapi tak tau la,asal aku nampak sata,aku teringat muka iera,hehehehehehe.

Lepas habis makan2 tu,kitorang pegi la jalan2 ke Telok Cempedak,bukan nak mandi pun,nak amik angin jer petang2 ni.Masa kat tlk cempedak tu,tengah la kitorang borak2,tiba2 datang sorang budak kecik dlm umur lingkungan 2~3 tahun datang kat kitorang,tiba2 genggam pasir,campak kat kitorang,terkejut beruk gak kitorang,tapi takdela marah budak tu.senyum jer la.budak kecik,nak main2.berpasir gak la rambut aku,huhuhuhuh.

Then kitorang lepak kat restoran tepi pantai tu,tgh lepak borak2,datangla seorang orang tua...bagi salam dan salam dengan kitorang.kalau org tengok,mesti org ada terlintas yg org tua ni org gila.dengan pakaian yg buruk,rambut serabai,bwk beg kulit.then dia pun join kitorang borak kat situ.kitorang terima jer dengan hati yang terbuka,hamba Allah juga kan.then dia tanya dengan kitorang,kenal Prof Wan Safawi?kitorang semua geleng kepala,then dia cakap,dia la prof tu.Then dia tunjuk la segala surat menyurat yang berkaitan dengan dia,dia bercerita la tentang diri dia yang berasal dari Felda Jengka 1,merantau ke sana sini.dengan keadaan diri dia mcm tu,dia mampu nak lafazakan ayat suci dengan betul,bukan ayat2 yang biasa pulak tu,terlintas kat fikiran aku,orang tua ni bukan sebarangan orang.Ada juga dia offer "Cenduai",ada juga orang sebut minyak cenduai(kalau korang pernah dengarla).Cenduai ni fungsinya untuk "pengasih".Tapi dia kata dia tak bawak,klu nak,sila la ikut dia ke "Bilik Rahsia".Berjumpa dengan Tuan Haji Keropok Lengkar..siapa dia tu,tak le kami tau.dia berulang kali ajak,tapi memandangkan masing2 takde niat nak mencari pengasih tu,so kami just minta diri la ajer dari Prof tu.

6 comments:

helomynameisjaye said...

cite psl sata tu mcm ayat pagi td je jalii..ahahahahha

lagik satu, pehal ko tk pegi jek?
mane tau pasni dapt bekasih2an ngan org pekan.
pehh..gempakkkkk

Tanpa Nama said...

Huhuhuhuhu,xmboh aku.....klu nak,biar la yang sejati,ceeewwahhhhhh

chucky said...

ooo,yelah,kekadang dah ade kekasih wat pe nk minyak pengasih lagi,adakah itu yang ko pikiorkan????
heheheheheehehj,jom carik pokcik tuuuuu,mne tau dia ade ubat lain,
senggugut ke,poning pale ke,

Tanpa Nama said...

Idok ler gitu chucky maksud aku.cuma wat per la nak guna minyak2 mcm tu,klu org suka pun tak orig,baik la kita dapat yg ori btul2 kan

:: iera :: said...

hmm ingat sata, ingat aku ye..
ape ko ingat aku jual sata??
ke aku ada rupe sata??
atau pun ko nak ckp aku nih kuat makan sebenarnye?? hahahaha..

takpelaa zali..
terima kaseh laa di atas ingatan itu ye..
lenkali dah teringat tu, ape kate ko tapaokan sket utk aku?? heh heh heh..

Shh said...

ingat sata, ingat redo... hua hua hua... kabel sata ada jual tak kat sana?